Ik ben gevormd als beeldhouwer aan de Rietveld-akademie te Amsterdam in de jaren '70.
Na mijn opleiding ben ik begonnen met de ontwikkeling van mijn eigen stijl, van abstract-organisch tot abstract-geometrisch en alles wat daar tussenin zit.
Invloeden van buitenaf op mijn werk zijn onmiskenbaar, zoals die van architectuur, schilderkunst, en bepaalde stromingen uit de kunstgeschiedenis als futurisme en kubisme. In de jaren '80 begon ik steeds meer te schilderen; eerst maakte ik alleen schilderijen, vervolgens begon ik mijn beelden te beschilderen.
In mijn werk spelen contrasten een belangrijke rol. Ik werk met diverse materialen, zoals hout, ijzer, piepschuim, kunststof, acryl- en olieverf, en werk nu eens met volume en massa, dan weer met lijnen die bewegen of beweging suggereren (mobiles).
Mijn werkwijze wordt sterk beïnvloed door het gedrag van deze materialen.
Zo kan ik mij bijvoorbeeld met ijzer, door de constructieve aard van metaal, ruimtelijk meer veroorloven dan met materialen als hout, giethars etc. Het ligt dan ook voor de hand om met ijzer zonder vooropgezet plan iets te creëren dat tijdens het werkproces op een organische manier ontstaat. Dit is een spannende en tamelijk intuïtieve werkwijze, waarbij het resultaat pas vaststaat als de laatste streek verf gezet is. Op deze manier is bijvoorbeeld de serie “Tango mortale” ontstaan. Het uitgangspunt is één of twee figuren een spannende, beweeglijke relatie te laten aangaan met een andere figuur of met een voorwerp. De relatie is niet van gevaar ontbloot, zoals gebruikelijk in liefde en spel.
Andere kunstwerken daarentegen zijn veeleer het resultaat van een idee en worden vervaardigd op basis van in het groot uitgevoerde schaalmodellen. Het eindprodukt staat min of meer bij voorbaat vast en het avontuurlijke zit in het tekenen, hoewel bij de uitvoering ook nog wel eens aanpassingen plaatsvinden. Overigens geniet een meer intuïtieve werkwijze mijn voorkeur en probeer ik tegenwoordig ook als ik met ander materiaal dan metaal werk, mijzelf niet teveel van te voren vast te leggen.